اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

پیشنهاد مطالعه| کتاب «نیایش‌های رضوی»/ ۸۸ مناجات از امام رضا (ع)

کتاب «نیایش های رضوی» شامل ۸۸ مناجات از امام رضا (ع» در ۸ فراز به کوشش اکرم دهقان و زهرا صنوبری تدوین شده است.

پیشنهاد مطالعه| کتاب «نیایش‌های رضوی»/ ۸۸ مناجات از امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «نیایش های رضوی» شامل ۸۸ مناجات از امام رضا (ع) در ۸ فراز «انس با خدا»، «عرض ادب به ساحت مقدس پیامبر(ص) »، «شهادت»، «خاندان و صحابه» ، «سیاست»، «عبادات» ، «دفع شر و بلا» و «درمان بیماری ها» به کوشش اکرم دهقان و زهرا صنوبری تدوین شده است.

این اثر در ۹۶ صفحه و قطع رقعی کوتاه با تیراژ ۱۰۰۰ هزارنسخه توسط به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است؛ دل، تنها پناهگاه امن و استواری است که می‌توان به هیچ پروایی راز دل با او گفت و اندوه دل را در دریای نگاه او شست و این جاذبه و کشش را آرام کرد. آری، وقتی تنها ملجأیی که می‌توان از راه آن به آرامش رسید و تکاپوی روح را آرام کرد خداست، پس بدون شک تنها راه این اتصال نیز دعا و نیایش است.

کتاب حاضر برگرفته از صحیفه‌الرّضا(ع) در هشت فراز به ۸۸ نجوای زیبای امام رضا(ع) پرداخته، در گفتارهای موضوعی متن نیایش با ترجمه‌ای روان، وصف رازگونه و سراسر آرامش و انس با خدا را در مسیر زندگی آدمی در محضر عبودیت حق جلوه‌گر می‌سازد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

پروردگارا!
خواسته‌ام در این جایگاه یعنی جایگاه بنده فقیر ناامید، آن است که ...گناهان گذشته‌ام را بیامرزی و در باقیمانده عمرم مرا از گناه بازداری و پدر و مادرم را که دور از خانه و خانواده و غریبانه در زیر خاک‌ها خفته‌اند ببخشی، تن‌هایشان را با انوار احسانت از بین ببر و وحشتشان را با نشانه‌های بخششت به انس بدل کن و به نیکو کارشان دم به دم نعمت و شادمانی بخش و به گناهکارشان مغفرت و رحمت عطا کن تا به لطف و مرحمتت از خطرات قیامت در امان باشند. به رحمتت در بهشت ساکنشان گردان وبین من و آنان دربهشت گسترده شناسایی برقرار کن، تا مشمول شادمانی گذشته و آینده شویم.

همچنین دعای امام رضا (ع) در قنوت نماز جمعه برای تحقق ظهور حضرت مهدی (عج) در این کتاب آمده است؛

پروردگارا! کار بنده و خلیفه‌ات را به آنچه کار پیامبران و رسولانت را اصلاح فرمودى اصلاح کن و فرشتگانت را گرداگرد او قرار ده و از جانب خودت با روح‌القدس او را تأیید فرما و از پیشاپیش و از پشت رویش محافظانى براى او قرار ده تا او را از هر یدى حفاظت کنند، خوف و ترس او را به امنیت و آرامش تبدیل کن، تو را بندگى کرده و چیزى را شریک تو قرار نمی‌دهد و براى هیچ‌یک از مخلوقاتت قدرت و غلبه‌اى براى او قرار مده، به او اجازه جهاد با دشمنت و دشمنش را صادر فرما و مرا از یاران او قرار ده، که تو بر هر کار قادر و توانایى.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول